Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Güvenlik Tedbirleri

adana oto kiralama

Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Güvenlik Tedbirleri

Araca binerken öncelikle lastiğin yeterince şişkinliği kontrol edilmelidir. Lastiklerin diş derinlikleri 3 milimetreden az olmamalıdır. Ön ve arka emniyet kemerleri mutlaka sağlam olmalıdır. Sinyal lambaları ve farlar, trafik güvenliği gereği sağlam olmalıdır. Aracın cam ve lambalarının temizliği de trafik güvenliği için önemlidir. Görüş güvenliksiz yola çıkılmamalıdır. Araç içinde serbest bulundurulan eşyalar, kaza anında yolculara çarparak yaralanmalara yol açabilir.

Araçlarda mutlaka yangın söndürme cihazı ve ilk yardım çantası bulundurulmalıdır. Kalorifer ve havalandırma sistemleri mutlaka sağlam olmalıdır. Cam suyu miktarı, yağ ve akü seviyeleri mutlaka kontrol edilmeli ve gerektiğinde takviye yapılmalıdır.

Yağmurlu Havalarda:

Yağmurlu havalarda silecekler mutlaka çalıştırılmalıdır. Sileceklerin eskimemesi için, cam tamamen yağmurla kaplandıktan sonra da çalıştırılabilir.

Ön camın görüşünün kapanması, ağır trafik kazalarına yol açabilir. Bu nedenle silecekler özellikle sollamalarda hızlı çalıştırılmalıdır. Kalorifer sistemi ve arka cam rezistansı mutlaka zamanında çalıştırılmalıdır. Gerektiğinde cam, bezle silinir.

Yağmurlu havalarda gündüz bile kısa farlar yakılmalıdır. Su birikintilerine girince ıslanan fren balatalarının kuruması için frene kısa süreliğine hafifçe basılmalıdır. Eğer ayakkabı altı yaşsa, araç kullanma öncesinde, ıslanan ayakkabı tabanları kurutulmalıdır.

Yağmurlu havalarda gaz pedalına gereğinden fazla basılmamalı, sert frenleme yapılmamalı ve aniden direksiyonu çevrilmemelidir. Aksi takdirde araç, ıslak zeminde daha kolay kayar.

Yağmur yeni yağmışsa, yolda biriken toz ve yağ kütleleri yolu kayganlaştırır. Bu yüzden ani hareketlerden mutlaka kaçınılmalıdır.

Sisli Havalarda:

Sis tabakasına rastlayınca mutlaka ayak gazdan çekilmeli ve vites küçültülmelidir. Yavaşlayarak, trafik kazalarına karşı tedbir alınır. Görüş mesafesi azaldıkça yavaşlanmalıdır.

Hemzemin Geçitlerden Geçerken:

Kara vedemir yollarının kesişme noktalarında sağa ve sola dikkatle bakılıp hızlı geçilmelidir. Hızla gelen trenin durabilmesi için uzun mesafe gereklidir.

Araç geçit üzerinde stop ettiyse; evvela herkes hemen araçtan inip emin bir noktaya geçmelidir. Araç itilerek karşıya geçirilmesi mümkün değilse birinci vitese takılıp kontak açılıp kapatılır. Böylece araç ileriye doğru hareket eder. Böyle bir şans da yoksa başka bir araç ve halatla çekme için yardım alınmalıdır.

Hareket Halinde Cam Kırıldığında:

Araç, yolun sağ tarafına park edilmeye çalışılır. Flaşörler açılır. Dikkatlice araçtan inilir. Cama yakın kalorifer ve havalandırma deliklerine bez sıkıştırılır. Kriko arkasıyla, kalan cam parçaları, içeriden dışarıya doğru kırılır. Cam lastiği dikkatlice çıkarılarak temizlenir. Cam taktırılabilecek en yakın yere doğru yavaşça ilerlenir.

Hareket Halindeyken Araçta Yangın Çıktığında:

Araç içinde duman tespit edildiği an mutlaka araç durdurulmalıdır. Anahtar üzerinde kontak kapatılmalıdır. Direksiyon kilitlenmemelidir. Derhal araçtan inilmelidir. Motor kaputu dikkatlice kısmen açılmalıdır. Akü kutup başı mümkünse sökülmelidir. Yangın söndürme cihazıyla söndürme işlemi yapılmalıdır. Bnlardan sonra itfaiyeçağrılmalıdır.

Araç Kaydığında:

Aracın kaydığı hissedildiğinde mutlaka ayak gazdan çekilmeli ve zemine tutunduğu hissedilince tekrar yavaşça basılmalıdır.

Araç kayması esnasında savrulmamak için direksiyon, kayma yönüne doğru çevrilmelidir.

Araç kızaklanmışsa, evvela fren basıncı azaltılmalı ve tekerleklerin dönmesi sağlanmalıdır. Ancak ayak frenden tam çekilmemelidir.

ABS sistemi varsa, frene sonuna kadar basılır.

Gaza gereğnden fazla basılmışsa ayak gazdan yavaşça çekilir. Frene çok basılmışsa frenden ayak yavaşça çekilir ama tam çekilmez.

Ayak debriyajdan sert çekilirse tekrar basılmalıdır.

Kaza Anında:

Kaza anında, araçtan inmeden güvenlik tedbirleri alınmalıdır. Kazadan sonra, kaza yerinden önceki bir konuma geçilir. Diğer araçları uyarmak için dörtlü çakarlar hemen yakılır. Kaza gece olmuşsa, farlar açık tutularak, kazanın herkesçe farkedilmesi sağlanır.

Kaza yerinde yaralı kişi varsa, önce ambulans sonra polis aranır. Kaza yapan araç halen çalışıyorsa, kontak kapatılır ve araç etrafında sigara içilmemesi ikaz edilir. Yangın varsa müdahaleye yolcuların bulundukları yerden başlanır. Sonra ateşli yere ve sonra yakıt deposuna müdahale edilir.

Hareket Halinde Lastik Patladığında:

Direksiyon sıkıca tutularak, araç düz konumda tutulur. Yavaş frenleme ile araç durdurulur.

Bu yazıyı paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir